Jesteś tutaj: Blog Natłok myśli - jak sobie z nim poradzić. Zapanuj nad gonitwą myśli.

Natłok myśli - jak sobie z nim poradzić. Zapanuj nad gonitwą myśli.

#natłokmyśli # psychologia # medytacja # wysokiewibracje

11:00, dnia 02 marzec 2023r.
4928
0

Niechciane natrętne myśli, większość z nas zna to uczucie, kiedy jesteśmy przygniatani ilością i natężeniem własnych myśli. Umysł staje się niespokojny i błądzi w różnych kierunkach, trudno się wtedy skupić na wykonywanej czynności i podejmować dobre decyzje. Nie można się zrelaksować ani zasnąć, bo gonitwa natrętnych myśli często wpędza w poczucie winy, wzbudza wyrzuty sumienia i osłabia poczucie własnej wartości.

  • Jak zatrzymać natłok myśli? Co zrobić, by natrętne myśli odeszły.
  • Jak można kontrolować natłok myśli i nadać im odpowiedni kierunek.

Poznaj skuteczne techniki, by zatrzymać natłok myśli i dowiedz się co leży u podstaw ich działania.

niechciane natrętne myśli

Niechciane natrętne myśli

Myślenie jest czymś co towarzyszy nam każdego dnia, cały czas. Coraz powszechniej również wiadomo, że myśli należą do jednej ze struktur energetycznych człowieka, tak jak m.in. emocje, potrzeby i psychika. Jednak w niesprzyjających warunkach wewnętrznych bądź zewnętrznych potrafią stać się naszym wrogiem, jeśli się przeciwko nam buntują i chcą żyć własnym życiem.

A ponieważ to czym żyjemy, o czym myślimy, stanowi nie tyko o tym jak się czujemy, ale też o tym kim jesteśmy. To trochę tak jak z jedzeniem, mówi się jesteś tym co jesz. Analogicznie jest z myślami, można w uproszczeniu powiedzieć, że jesteś tym i promieniujesz tym o czym myślisz, a to, kolejno wpływa na to jak jesteśmy odbierani przez innych i co zaczyna się manifestować w naszym życiu.

Dlatego temat panowania nad myślami i w ogóle zagadnienie związane z naszym wnętrzem (z naszą energetyką), jest tak ważny.

Czym są myśli?

Trzeba zacząć od tego, że człowiek jest istotą wielowymiarową, to fantastyczny wielki konstrukt fizyczno-energetyczno-duchowy. Jedną z jego struktur, akurat w obszarze energetycznym są właśnie myśli. Coś czego nie widać, a jest z nami cały czas, ma znaczenie i wpływ na nasze samopoczucie, a co za tym idzie na całe nasze życie.

Ogólnie trzeba zacząć od tego, że wszystko jest energią i ma charakterystyczną amplitudę drgań, także nasze myśli.

Od strony energetycznej myśli to stany energetyczne, takie paczuszki informacji przenoszone przez energie. Nie są czymś ulotnym, jak może się wydawać – są trwałą częścią naszego ciała energetycznego. Można powiedzieć, że ukazują nasz stosunek do świata.

Przyczyny negatywnego myślenia

Kiedy w obszar myśli wnika niska wibracja,  jakość myśli potrafi drastycznie się pogorszyć, a co za tym idzie, nasze relacje ze światem i z ludźmi również ulegną zmianie.

Odwrotnie dzieje się, gdy dostajemy zastrzyk pozytywnej energii – to co nas dręczyło, wydaje się mało istotne i do naprawienia, a myśli zyskują jakości. Całe nasze patrzenie na świat ulega radykalnej poprawie.

niechciane myśli

Zaburzenia toku myślenia

Gdy zaczynamy się stresować, ilość myśli wzrasta. Natłok natrętnych myśli nie pozwala sobie radzić z normalnym funkcjonowaniem. Gdy dochodzi do zamartwiania się, myśli człowieka opanowują, powstaje silne ciśnienie energetyczne w głowie, które może dawać odczucie przeładowania, stresu, rozkojarzenia czy dezorientacji. Czasem niechciana myśl rozbudowuje się do tego stopnia, że ogarnia nas obłęd myślowy, który utrudnia pracę, sen czy w ogóle normalne funkcjonowanie.

Niechciana gonitwa myśli

Myśli i emocje naprawdę mogą pochłonąć człowieka, który nie do końca może zdawać sobie z tego sprawę. Oto kilka objawów problemów z niekontrolowanym myśleniem:

  • trudności z koncentracj,
  • uczucie niepokoju i dezorientacj,
  • nie potrafisz się zrelaksowa,
  • trudności z podjęciem decyzj,
  • problemy ze sne,
  • drażliwoś.

Takim stanom często towarzyszą negatywne myśli, uczucie zwątpienia, niewiary we własne możliwości. Umysł błądzi i ,,przeskakuje’’ z tematu na temat, a myśli stają się uciążliwe i nieskładne. Z pewnością wiesz jak to potrafi męczyć i odbierać radość życia.

Medytacje na stres i lęk.

Jak zapanować nad natłokiem myśli?

Jak zatem uporać się z negatywnym myśleniem i odzyskać wewnętrzny spokój?

Po pierwsze zatrzymaj nerwicę natręctw. Natłok myśli trzeba przerwać, zanim nas pochłonie. Jeśli myśli zaczynają nadmiernie się mnożyć lub są uporczywie negatywne, nie należy ignorować takiego stanu rzeczy i jak najszybciej zrobić wszystko, by przerwać ich potok.

Czemu to takie ważne? Ponieważ własne szczęście możemy tworzyć tylko poprzez wewnętrzną harmonię, którą odzwierciedlają właśnie nasze myśli i emocje. Ignorowanie, czyli przedłużanie niekorzystnego stanu, prowadzi zazwyczaj do jego utrwalenia.

natrętne myśli

Zauważ i natychmiast zatrzymaj niechciane natrętne myśli

Jeśli jesteś zły lub zdenerwowany, zawsze jak najszybciej powiedz „stop” i brnę w złe myślenie, bo ono potrafi pochłonąć.

Mało tego jeśli będziemy tak robić częściej, czyli pozwalać niechcianym myślom przejmować nad nami kontrolę, to istnieje ryzyko, że się do tego stanu po prostu przyzwyczaimy. Trzeba pamiętać, że nasze DNA energetyczne jest plastyczne – swoją postawą wciąż gruntujemy w nim wzorce, więc warto zadbać o to, by nie były one niekorzystne.

Dlatego jeśli zauważysz, że coś jest z twoimi myślami nie tak – są negatywne, krążą natrętnie wokół jednej sprawy lub jest ich zwyczajnie za dużo – zatrzymaj się na chwilę. Jeśli możesz, zrób coś, co przyniesie ci radość, np. idź na krótki spacer, pobaw się z psem, poruszaj się trochę. Po prostu nadaj kumulującej się w tobie negatywnej energii, inny bieg.

Sposoby na uporządkowanie natłoku myśli

Jeśli chodzi o sposoby jak uporządkować natłok myśli, to trzeba powiedzieć, że istnieje już wiele technik , które poleca się, by wyciszyć natłok niechcianych myśli. Najprościej rzecz ujmując można je zgrupować i podzielić na dwie główne metody:

  • kontrola myśli,
  • obserwacja myśli.

Kontrola myśli

Kontrola myśli  polega na zwracaniu uwagi na pojawiające się myśli i natychmiastowym zastępowaniu tych niechcianych  - innymi. To trochę tak jak małe dziecko interesuje się przedmiotem, który nie bardzo nadaje się do zabawy (np. nasz telefon) i aby nie wywołać płaczy zajmujesz jego uwagę inną zabawką, dziecko traci wówczas zainteresowanie jednym przedmiotem, zapomina o poprzednim i skupia uwagę na innym, niestety najczęściej nie na długo.

Czyli „negatywne myśli” zastępujemy „pozytywnymi”.

Kiedy myśli próbują zamienić się w czarne chmury, można wyjść na spacer, na rower, zacząć słuchać ulubionej muzyki, czytać książkę, sprzątać mieszkanie, pielęgnować ogród… wszystko zależy od tego co lubimy robić i czym akurat możemy się zająć.

Tu kluczem jest koncentracja, przeniesienie uwagi , skierowanie myśli na inny tor.

natłok myśli

Kontrola natłoku myśli przez koncentrację

Koncentracja na wybranym pozytywnym obrazie w głowie, jest czasem w stanie przeciwdziałać niechcianym myślom. Np. gdy obawiamy się, że nie sprostam jakiemuś celowi, przeciwdziałając temu wyobrażamy sobie sytuację, w której cel został już osiągnięty i wczuwam się w nią na tyle mocno, że odpędzamy wszelki negatyw.

Jeśli mówimy o kontroli myśli przez koncentrację, to trzeba powiedzieć, że każda forma skupienia na czymś - przynosi efekt. Nie ma znaczenia przedmiot obserwacji, tylko sama obserwacja. Ona zaczyna wypełniać naszą głowę nowym obrazem, wyrzucając z niej niechcianych lokatorów. Pozwala to nam odciąć się od spraw, które zaprzątają naszą głowę, osiągnąć większy stan harmonii i wrócić do siebie.

Co jeśli negatywne myśli automatyczne wracają?

Czasem gonitwa myśli jest tak duża i są na tyle uporczywe, że pomimo naszych wysiłków i starań może pojawiać się więcej natrętnych myśli w niechcianym temacie. Zwłaszcza jeśli dotyczy niezałatwionych spraw czy trudnych, toksycznych relacji z innymi ludźmi. Bar przerwać gonitwę myśli dzo często właśnie konflikty na poziomie relacji, czy to w pracy, czy w relacjach rodzinnych sprawia, że natłok myśli naprawdę trudno opanować. Nawet jeśli uda się to na chwilę to z czasem negatywne myśli automatyczne zalewają naszą głowę i po prostu - męczą.

Wówczas kontrola myśli wymaga dużych nakładów energii, a często kończy się to tak, że im więcej energii wkładasz w walkę z myślami, tym bardziej podsycasz konflikt. Dlatego często proponuje się inny sposób radzenia sobie z natrętnymi myślami, którym jest obserwacja.

Obserwacja myśli

Uważa się, że dużo jest łatwiej obserwować myśli. Stosując tą metodę w pewnym momencie zdajesz sobie sprawę, że to też forma kontroli myśli, ale mniej angażująca.

Samo dostrzeżenie, że coś dzieje się nie tak w naszej energetyce to już duży krok do przodu. Obserwacja pozwala dostrzec niuanse, które stanowią podstawę wszystkiego. Tę wiedzę można wykorzystać do dokonania wyboru między tym, co jest, a tym co chcemy, żeby było. Sama decyzja i chęć bycia spokojnym i szczęśliwym wystarczy, by umysł potraktował to jako zadanie i tak ustawił naszą energetykę, do której należy myślenie, by zachodziły pozytywne zmiany.

Obserwacja myśli nie oznacza unikania myśli. Jest bardziej próbą akceptacji i uzyskania dystansu do myśli, które jeszcze przed chwilą nie dawały Ci spokoju. Nie oddajesz myślom swojej energii, więc w naturalny sposób wygasają.

Jak to zrobić w praktyce?

Uważność i medytacja – sposobami na wyciszenie natłoku myśli

Medytacja różnie się kojarzy, różnie jest definiowana, różnie praktykowana. Ma jednak jedną wspólną cechę – UWAŻNOŚĆ, możliwość obserwacji i wyciszenia.

Prawdziwa głęboka medytacja może być naprawdę jednym z lepszych sposobów na wyciszenie niechcianych myśli. Dzięki niej możemy złapać oddech, odzyskać wewnętrzny spokój i panowanie nad sobą. Medytacja to także umiejętność utrzymania harmonii w całości naszej istoty, o ile oczywiście sięga właściwych poziomów.

Medytacja pozwala dostrzec i zatrzymać wszystkie nieprawidłowe procesy. Daje nam czas na ich zmodyfikowanie. W stanie „nic nie robienia” pozwala dostrzec prawdziwą naturę naszej istoty – tego jak funkcjonujemy i czym jesteśmy. Pozwala zrozumieć, czym są myśli, emocje i potrzeby. Zaczynamy pojmować, że są to tylko narzędzia, za pomocą których doświadczamy życia. Tyle tylko, że wyrwały się spod naszej kontroli i żyją własnym życiem.

medytacja na uspokojenie

Jak medytować, gdy natłok myśli wydaje się nie do powstrzymania

Osobie będącej w stresie, z natłokiem myśli nie zawsze uda się wejść samodzielnie w taki stan. Tu potrzeba czegoś więcej . Medytacji prowadzonej stworzonej w wymiarach duchowych, takiej która na korzyść będzie zmieniać wewnętrzne i zewnętrzne struktury energetyczne. Takiej która oczyści zarówno całą istotę człowieka jak i jego przestrzeń, ale też powiązania z ludźmi i światem.

Bez wyczyszczenia i poprawnego ustawienia całej energetyki w której znajduj. Tak jak na poziomie fizycznym dopóki nie usuniesz z nogi wbitego gwoździa, dezynfekcja i opatrywanie rany choć ważne i potrzebne nie będzie przynosiło oczekiwanego skutku, czyli pełnego zdrowia.

Mało kto potrafi stworzyć tak silną medytację. Trzeba specjalisty, który zna i rozumie zasady panujące w świecie energetycznym. A i to nie wystarczy trzeba jeszcze mieć doświadczenie i moc, by w strukturze energetycznej człowieka w ogóle móc wprowadzić korzystne zmiany.

Medytacje dla każdego.

Dlaczego czasem nic nie pomaga poradzić sobie z niechcianymi myślami?

Wszystkie wspomniane wcześniej metody, będą dobre dla kogoś kto i tak w miarę funkcjonuje. Stąd często mówi się też, że metoda obserwacji dla jednych jest dobra i działa, a dla innych nie. Dlaczego?

Przytoczymy tu ogólne, ale proste porównanie.

To trochę tak jak z przeziębieniem. Jeśli masz młody, silny, organizm, to sam jesteś w stanie przezwyciężyć typowe dolegliwości. Korzystająć z prostych domowych sposobów na przeziębienie szybko wracasz do zdrowia. Jeśli jednak masz kilka różnych schorzeń np. masz chore serce cukrzycę lub jesteś zaraz po skomplikowanym zabiegu, to w takim przypadku, to samo przeziębienie niesie ze sobą dużo większe zagrożenia i wymaga większej uwagi i bardziej przemyślanych działań.

Dlatego tak jak nie korzystasz w sprawach zdrowia fizycznego z usług przypadkowego specjalisty, tylko szukasz tego, który naprawdę zna się na rzeczy i może Ci skutecznie pomóc. Tak samo jest z medytacją. Trzeba wiedzieć i rozumieć czym jest energetyczna ingerencja w nasze i że powierzenie swojej energetyki komuś kto tylko barwnie mówi o sobie, może być mylące i nieść ze sobą różne konsekwencje.

sposób na uspokojenie umysłu

Skuteczny sposób na ujarzmienie natłoku własnych myśli

Tu z pomocą przychodzi Zbigniew Jan Popko - terapeuta duchowy, doświadczony uzdrowiciel, wizjoner, twórca Akademii Wiedzy Duchowej. Już dziś możesz skorzystać z jego pracy i udostępnionych bezpłatnych materiałów, bezpiecznych głębokich medytacji i działań z najwyższych poziomów duchowych.

Na naszej stronie i YouTubowym kanale: Popko TV – Zdrowie i Sukces, znajdziesz bezpieczne medytacje Jana, które są remedium dla każdego potrzebującego wsparcia.

Jeśli chcesz uspokoić umysł, wyciszyć natłok myśli to koniecznie zwróć uwagę na dział Psychologia Duchowa. Znajdziesz tu niedostępne nigdzie indziej techniki i krótkie medytacje, które przynoszą natychmiastową ulgę w różnych życiowych zawirowaniach. Jak to działa? Obejrzyj poniższy wideoblog i skorzystaj z niesamowitych działań Psychologii duchowej Zbigniewa Jana Popko.

 

Wpis redakcji popko.pl

 

Materiały publikowane w serwisie popko.pl mają charakter edukacyjny i paramedyczny, a towary oraz usługi nie stanowią i nie zastępują porady medycznej. Kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów zamieszczonych na portalu jest wskazane, tylko i wyłącznie z podaniem aktywnego linka popko.pl jako źródła. Nazwa serwisu, jego koncepcja, wygląd graficzny, oprogramowanie oraz baza danych podlegają ochronie prawnej.
popko.pl 2021