Jesteś tutaj: Blog Jak się zmotywować?

Jak się zmotywować?

#motywacja #wysokiewibracje #psychologia #medytacja

11:00, dnia 08 luty 2023r.
2341
0

Motywacja jest tym co napędza nas do działania, ale utrzymanie motywacji nie zawsze jest łatwe. Realizacja celów czy spełnianie marzeń niewątliwie wymaga motywacji. Przeczytaj artykuł, aby dowiedzieć się jak wzmocnić swoją motywację i zrealizować cel oraz na co zwrócić uwagę i jak się zmotywować skutecznie.

Jak się zmotywować?

Co powoduje brak motywacji

Brak motywacji może być spowodowany wieloma czynnikami; stresem, zmianami życiowymi, natłokiem zajęć, a czasem zaburzeniami adaptacyjnymi lub depresją. Łatwo wyznaczyć sobie cel, który chcesz osiągnąć, dużo trudniej w natłoku zajęć utrzymać swoją motywację na odpowiednim poziomie.

Niskiej motywacji można zaradzić za pomocą działań zwiększających produkcję dopaminy, takich jak ćwiczenia fizyczne, aktywizacja behawioralna, uważność, medytacja czy inne techniki.

Temat braku motywacji można rozpatrywać pod wieloma kątami, gdyż ma wiele aspektów. W tym artykule poruszymy jeden z nich.

Jak się zmotywować?

Zwróćmy uwagę, że w kwestii motywacji czy poszukiwania odpowiedzi na pytanie w jaki sposób się motywować, mamy rozwiązania długoterminowe i krótkoterminowe.

ROZWIĄZANIA DŁUGOTERMINOWE

  • Eliminacja złych nawyków i zastępowanie ich dobrymi,
  • świadomość własnych ograniczeń,
  • ćwiczenie własnej silnej woli,
  • planowanie,
  • systematyczność,
  • konsekwencja,
  • odpowiedzialność.

Niezwykle przydatne cechy w każdej dziedzinie życia. Dość łatwo je wymienić, nazwać, ale trudniej zrealizować. Wymagają one czasu, zmiany nawyków, pewnej wewnętrznej przebudowy siebie.

Co jednak jeśli goni Cię termin? Gotowy projekt trzeba oddać jutro, a Ty nie możesz znaleźć motywacji, by zacząć pisać obiecany tekst? Nie zdążysz przecież w tak krótkim czasie wykształcić nowych nawyków. W ostatniej chwili jest już za późno na planowanie czy systematyczne działania. Tu trzeba rozwiązań krótkoterminowych i o nich przeczytasz poniżej.

Jak zmotywować się szybko?

ROZWIĄZANIA KRÓTKOTERMINOWE czyli jak zmotywować się szybko.

  1. Zapomnij o przeszłości i zacznij działa.
  2. Idź na spacer.
  3. Wycisz bodźce zewnętrzne.
  4. Najlepsza motywacja wewnętrzna - medytacja.
  5. Wybierz jedną rzecz, którą będziesz robić.
  6. Ogranicz bałagan, pokochaj miejsce pracy.
  7. Realizuj małe cele.
  8. Skorzystaj ze wsparcia.
  9. Brak motywacji jak jeszcze możesz to zmienić.

Jak się zmotywować?

Co zrobić, gdy chcemy zwiększyć motywację i przyspieszyć realizację swoich celów?

1. Zapomnij o przeszłości i zacznij działać

Najważniejsze zapomnij o tym, co było w przeszłości, to że nie zabrałeś się wcześniej do napisania pracy czy nie wypełniłeś obiecanego zadania, NIE ZMIENI TERAZ SYTUACJI. Wpędzanie się w poczucie winy tylko odbierze Ci chęci do pracy. Pamiętaj o jednym - właśnie tu i teraz możesz to zmienić i wiele naprawić. Zacznij działać TO NAPRAWDĘ DA SIĘ ZROBIĆ , trzeba jednak uwzględnić, że każdy z nas jest inny i spośród różnych rozwiązań, warto znaleźć skuteczny sposób motywacji, który na daną chwilę będzie właściwy dla nas.

Niezależnie z jakiej techniki z którą wybierzesz czy z której będziesz korzystał, najważniejsze, byś wewnętrznie podjął decyzję. Decyzja ta musi być jasna i jednoznaczna wraz z konsekwencjami, które ze sobą niesie czyli jeśli decydujesz się napisać CV czy uzupełnić brakujące dane, to nie sprawdzasz w tym czasie cen najnowszego telefonu czy nie piszesz o spotkaniu towarzyskim ze znajomymi. 

Najważniejsze to zacząć i znać swój cel. Robisz to co sobie obiecałeś, choćby było trudno nie przestajesz. W końcu przyjdzie chwila, że zaczniesz odczuwać przyjemność z progresu jaki poczyniłeś w pracy i z tego, że umiałeś zapanować nad sobą. Wśród osób trenujących sport, krąży powiedzenie, że najtrudniejsze jest pierwsze pięć minut treningu. Dlaczego? Bo trzeba go zacząć, jeśli już przyjdziesz na trening i zaczniesz - to z pewnością go zrobisz.

2. Idź na spacer

Jeśli brakuje Ci motywacji, masz pustkę w głowie, a zadanie wymaga kreatywności lub twoje skupienie czy produktywność spadła, to zmiana otoczenia pomaga. To istotna psychologiczna zasada, to tak jakbyś kończył jeden rozdział, a rozpoczynał drugi. Odcinasz się od tego co było, od niemocy, niechęci , a gdy wrócisz dotleniony organizm pozwoli Ci zacząć na nowo. Dodatkowo jeśli w trakcie wyjścia, wprowadzisz elementy ćwiczeń fizycznych to endorfiny, które naturalnie wytworzy twój organizm w trakcie wysiłku, pozwolą Ci w zupełnie nowy sposób spojrzeć na wyzwanie, przed którym stoisz. Taka zmiana otoczenia, to prosty rytuał, który pozwoli Ci zacząć na nowo, twoja kreacja i chęć działania będzie o niebo większa. Wówczas może się okazać, że zadanie, które przyniosło Ci tyle trudności, jest dużo łatwiejsze do realizacji, a przynajmniej tobie będzie łatwiej je realizować.

Jak się zmotywować?

3. Wycisz bodźce zewnętrzne  

Ogranicz rzeczy, które Cię rozpraszają. Jeśli możesz włącz w telefon. To bardzo ciekawy eksperyment zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy jesteśmy przyzwyczajeni do bycia on-line. Wciąż jesteśmy bombardowani informacjami, mniej lub bardziej prawdziwymi, mniej lub bardziej przydatnymi, ale absorbującymi nasz czas. Warto podać tu konkretne rozwiązania i przykłady. Jeśli masz coś napisać, przeanalizować - musisz się skupić.

Wyłącz Internet – naprawdę tak można, jeśli masz do napisania, ważny temat lub opracowanie, to najpierw przygotuj książki publikacje, ściągnij z Internetu potrzebne materiały i wyłącz router. Masz wówczas czas na ważne sprawy i nic co w sieci zabiega o twoją uwagę nie jest w stanie Cię rozpraszać.

W okresie bardziej intensywnym, np. w czasie sesji, możesz usunąć ze swojego telefonu niektóre aplikacje, by nie tracić czasu.

Jeśli bodźcem rozpraszającym są dzieci – pamiętaj, że możesz zorganizować im czas z drugim rodzicem, z pomocą dziadków, przyjaciół, innych rodziców, edukacyjnych zajęć lub wysyłając je na ferie pełne nowych doświadczeń, nauki i niesamowitych przygód. Rozwiązań i możliwości jest naprawdę wiele trudność w tym, że gdy sytuacja się zagęszcza, spiętrzają się obowiązki , terminy gonią, pojawia się stres, który skutecznie obniża naszą wibrację, a co za tym idzie spada nasza kreatywność. Nie dostrzegamy wówczas najprostszych rozwiązań, które naprawdę są dostępne. Dlatego zadbaj o wysokie wibracje i nie pozwólcie ściągać się w dół. Jak to zrobić?

Na naszym blogu znajdziesz wpis pt. WYSOKIE WIBRACJE  klucz do sukcesu.

4. Najlepsza motywacja wewnętrzna - medytacja

Ważna jest motywacja wewnętrzna, aby wyciszyć bodźcie zewnętrzne, zniwelować natłok myśli, podnieść swoją wibrację możesz skorzystać z medytacji  dostępnych na naszej stronie oraz na naszych YouTubowych kanałach. Wyłącz umysł daj i się im prowadzić, nic Cię to nie kosztuje, a będziesz zaskoczony jak potrafią wyciszyć, zharmonizować i ustawić Cię na nowo. Z resztą przeczytaj komentarze pod wyżej wspomnianymi medytacjami Zbigniewa Jana Popko i zadecyduj sam.

Medytacje dla każdego.

5. Wybierz jedną rzecz, którą będziesz robić

Wprawdzie kobiety mają podzielną uwagę, ale naprawdę są rzeczy, które aby zrobić dobrze, wymagają skupienia. Wybierz konkretne zadanie do realizacji na konkretny czas (tzw. technika pomodoro czyli ta z użyciem minutnika). Tu ważny jest określony plan, jasne założenia np. do 16 napiszę 10 stron, albo w przeciągu 15 min opracuję ten fragment, lub zanalizuję w tym czasie konkretne takie, a takie zadanie. Pomaga też zapisywanie sobie rzeczy do zrobienia w danym dniu. Wykreślanie z listy każdego kolejnego zrealizowanego zadania, dodaje sił do realizacji kolejnych.

Tą jedną rzecz, którą masz zrobić, możesz napisać na kartce i przykleić ją w widocznym miejscu. Najlepiej tam, gdzie często spoglądasz lub w miejscu, które wiesz, że może odwodzić Cię od realizowania zadania. Ludziom, którzy mają jasno określony cel, rzadziej brakuje motywacji.

Taktyki, są różne, ważne by znaleźć właściwą dla siebie. Jak jeszcze możesz wesprzeć swoją motywację?

6. Ogranicz bałagan i pokochaj miejsce pracy  

Istnieje taki termin jak szum tła czy widzenie peryferyjne. W skrócie chodzi o to, że nasze oczy rejestrują to co wokół, choć się na tym nie skupiamy. Jeśli wokół nas znajduje się nieuporządkowana przestrzeń, jeśli wokół jest wiele bodźców, to będziemy się mimowolnie bardziej męczyć. Warto rozszerzyć ten temat o nasz stosunek do miejsca pracy. Jeśli zadbamy o naszą przestrzeń, o porządek, o przedmioty, które nas otaczają, jeśli je lubimy, szanujemy, naprawiamy kiedy tego potrzebują, będą one nas wspierać, jak najlepszy artefakt. Będą oddawać to, czym my promieniujemy do nich.

7. Realizuj małe cele

Wytyczaj sobie kolejne cele pośrednie. Jeśli szukasz motywacji do posprzątania zabrudzonej kuchni ze zlewem pełnym zaschniętych naczyń. Wyznacz sobie sobie małe cele, tu zasada jest prosta - PO PROSTU ZACZNIJ mało istotne od czego, uwierz że jeśli zaczniesz, zrobisz cokolwiek, to już jesteś o krok bliżej do czystej, lśniącej i pachnącej kuchni. Wsparciem może być to, co wprowadza Cię w dobry nastrój. Włącz więc muzykę, którą lubisz i pomyśl o tym, jak miło będzie innym domownikom czy współlokatorom, kiedy skończysz swoje zadanie.

Obserwuj siebie z czasem nauczysz się co na Ciebie działa i co motywuje Cię najskuteczniej.

8. Skorzystaj ze wsparcia

O ile w szkole podstawowej czy nawet jeszcze w szkole średniej nauczyciel pilnuje byś oddał pracę na czas, to jeśli jesteś studentem czy masz własną działalność to doskonale wiesz, że samodyscyplina jest rzeczą kluczową, ale o ile łatwo nam pilnować kogoś, dużo trudniej bywa upilnować i zmotywować siebie.

Przecież nigdy nie zmusisz się by robić rzeczy, które sprawiają ci dyskomfort, a jednak czasem trzeba wypełnić na czas sprawozdanie czy formularz rozliczenia rocznego. Czasem trzeba robić rzeczy, które mniej lubimy, ale są elementem naszej pracy, czy niezbędnym ogniwem w realizacji wymarzonego celu. I tu mobilizacja jest niezwykle ważna, a że człowiek to nie maszyna, miewa czasem trudniejszy okres. Więc jeśli nie możesz się zmobilizować, poproś kogoś bliskiego o pomoc.

Jak się zmotywować?

Zadzwoń do życzliwej ci osoby. Jeśli dla tej osoby twoje dobro i sukces są ważne, to taka rozmowa doda wsparcia, wiary w to, że możesz podołać zadaniu i to jeszcze lepiej niż sam sądziłeś. Rozmowa ze wspierająca osobą poprawi humor, odświeży umysł, przypomni o podjętych postanowieniach. Może usłyszysz cenną podpowiedz, a może umówicie się, że kiedy skończysz swoją pracę do której tak ciężko było Ci się zabrać, to spotkacie się w kawiarni.

Jeśli chodzi o motywację do ćwiczeń, to korzystaj ze wsparcia innych i umów się z kimś kogo lubisz na bieganie, siłownię czy basen. To prosty zabieg, który pomoże Ci w realizacji swoich celów. Jeśli szanujesz drugą osobę, nie będziesz chciał jej zawieść i z pewnością pojawisz się na miejscu spotkania, pomimo, że nie miałeś już ochoty na trening. 

9. Brak motywacji jak jeszcze możesz to zmienić

Każdy ma spadki formy i lesze chwile, jesteśmy przecież ludźmi. Obecnie świat pokazuje nam uśmiechnięte twarze, profile osób z pięknym życiem 24/dobę. Często jednak okazuje się, że to fałszywy obraz, a osoby na pozór szczęśliwe w którymś momencie wypowiadają się o tym, jak przechodziły załamania nerwowe i depresje. Pomyśl o tym.

Ważne, by ten lepszy czas świadomie i umiejętnie przedłużać i nie pozostawać w przeszłości w której popełnialiśmy błędy i odczuwaliśmy spadek formy. Jeśli twoje działania i zachowanie, nie zawsze były takie, że mógłbyś być z nich dumny, to wyciągnij wnioski i nie rób więcej tak jak poprzednio. Przeszłości nie zmienisz, ale to jak teraz myślisz o sobie, o przyszłości, kształtuje twoją przyszłość.

Proste, a jednak ….

Jeśli wszystkie zasady, o których była mowa wcześniej nie przynoszą skutku w twoim przypadku, to wiedz, że nie musi być to Twoja wina. Żyjemy w morzu energetycznym, tak wiele na nas wpływa, ludzkie myśli, ich projekty, programy moralno-społecznie przez pryzmat, których poznajemy świat. Energetyczne powiązania i zależności choć niewidzialne potrafi wpływać na nasze zdrowie i samopoczucie, czasem odbierać chęć do działania czy radość życia.

Są przypadki gdzie samemu trudno uporać się z tym problemem. Potrzeba wtedy specjalisty, który od strony świata energii jest w stanie skasować to, co sprawia, że człowiek nie funkcjonuje tak, jak by mógł. Warto oczyścić energetykę i odblokować w nas to, co piękne, wzniosłe, to co najlepsze. W tym właśnie pomoże Ci - Jan i materiały zamieszczone na naszej stronie oraz na kanale POPKO Centrum Medytacji i Zdrowia.

Skorzystaj z nieprzeciętnej wiedzy i skutecznych działań umieszczonych w dziale Uzdrawianie na odległość oraz Samouzdrawianie.

Wpis redakcji popko.pl

Skuteczne, domowe sposoby na przeziębienie 11:00, dnia 26 styczeń 2023r.
Jak przestać narzekać? 11:00, dnia 16 luty 2023r.
Materiały publikowane w serwisie popko.pl mają charakter edukacyjny i paramedyczny, a towary oraz usługi nie stanowią i nie zastępują porady medycznej. Kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów zamieszczonych na portalu jest wskazane, tylko i wyłącznie z podaniem aktywnego linka popko.pl jako źródła. Nazwa serwisu, jego koncepcja, wygląd graficzny, oprogramowanie oraz baza danych podlegają ochronie prawnej.
popko.pl 2021